Pagi 3.02.2008 saya Demam TERUK !!!

Utk pertama kalinya saya mengalami demam yang paling teruk, seluruh badan saya lemah, tulang pun terasa sakit, tekak tersangatlah sakitnya masa terbatuk, bagai di hiris2 ja dgn pisau .. paling teruk berpeluh tetapi kesejukan … sebelum pagi saya kena demam tu saya sempat g klinik gan kwn ( Jerry ) yg saya minta tolong antar ke klinik ( sebenarnya sa minta adk saya antar tapi keta dia kena pakai ) dan lepas dari klinik sempat lagi g tengo wayang GABRIEL, dlm kira2 jam 4 pagi saya terbangun kerna nda buli tahan dan ironiknya semua yg melibatkan sakit “tekak” akan membuatkan saya termuntah … nasib baik c smith tulung jaga2 saya utk bagi air panas dan semua yg berkaitan utk meredakan suhu badan yg dah mcm mendidih …. ini pertama kali saya teruk kena demam … matapun sakit, jadi rabun dan alah dengan “kipas” “aircon” “angin” …. walaupun yg benarnya saya org paling degil utk TIDAK ke klinik tanpa rasa “NAK MATI” dulu .. saya sudah cuba lwn sakit tu dgn g main tenis 2 hari berturutan lagi, bahkan semalam pun saya p main tenis …

Terus saya terfikir TUHAN memang marah gan saya sebab mlm sebelumnya saya sudah tau tanda2 saya kena demam tetapi masih mau kuar mlm dgn kwn2, ya lah jumpa kwn2 yg bukan selalu juga d kk so saya “cuba” lawan “tanda2” tersebut DEMI kawan … oppps demi kawan ??? dgn mengabaikan kesihatan sendiri ?? mungkin saya tidak akan melakukannya lagi d masa akan datang … saya sudah dpt pengajaran dari pengalaman ini .. biarlah saya mengalaminya utk sekali sahaja sebab nak kuar dgn kwn2 bisa saja utk “next2222” kalinya .. tetapi sekali kita sakit , belum pasti kita mampu menanggungnya sendiri … sa banyak2 sgt tima kasih gan mr. smith sebab “maki2″ saya selalu kuar walaupun tidak sihat, baru padan muka sa bah, padan muka sangat2 .. KOTOH !!!! tetapi syukur pengalaman ni telah mem”buka” satu lagi “subjek” yang perlu saya ambil kira dalam idup kita …

Esoknya saya g sembayang d tempat saya sembayang selalu di SIB ASIA CITY, dan saya sgt2 tertarik dgn lagu yang kami nyanyikan sebagai lagu “penyembahan” hari itu yang bertajuk “You are my God” yang dialih bahasakan dalam bahasa melayu, lagu ni asalnya dari lagu Hillsongs Australia dan mcm sedang membicarakan tentang hidup saya ja , dlm otak saya ckp “mcm perli ja” tetapi ianya memberikan “kelegaan” dan “penghiburan” lebih dari apa yang dunia mampu sajikan … Dan “kebetulan” pula ( yg benarnya saya tak percaya gan kebetulan hahahaha kerna bagi saya setiap benda yg berlaku ada SEBABnya ) tajuk kotbah yg disampaikan adalah BEBAS UNTUK MEMILIH KEBEBASAN …

BEBAS :
TIADA LARANGAN
TIADA SEKATAN
SUKA ATI KORANGLAH NAK BUAT APA … bible cakap bah ni … ( bagi yg pernah bacalah )

TETAPI SEMUA KEBEBASAN YANG KITA BUAT AKAN MENDATANGKAN HASIL, SAMA ADA BAIK ATAU BURUK BERGANTUNG KEPADA APA YANG KITA “TABUR”, ITULAH YANG AKAN KITA “TUAI” , jadi pilihlah kebebasan yang TIDAK MEMBINASAKAN … bukan bererti kita mula mengabaikan kengkwan kita dan orang lain tetapi ada MASAnya kita memberikan sedikit “ruang” dan “peluang” untuk diri kita sendiri … so jangan ikut mcm saya , dah tau sakit g kuar2 lagi …. nanti korang pun kena demam yang memang dan sangattttttttttttttttttt sakit …… Hari ni dah ok sket tetapi selalu ngantuk sebab ubat batuk dan terpaksa makan sampai 6 biji pil ubat sekali makan memang akan membuat badan mengantuk … k lah … iri iri nopo lah cerita sakit … nda mau sakit2 lagi jadi … korang ( kengkawan ) jangan pandai2 lagi ajak urang g mana2 kalau sakit huhahahahhaa .. AMIN .

9 Responses to Pagi 3.02.2008 saya Demam TERUK !!!

  1. aciss says:

    ehem..wahai saudara..bertobat la kio…nanti sia tulung ko…
    Tuhan Memberkati

  2. Ori says:

    Amen.. Setiap yang kita lalui dalam hidup ini tiada yang ‘kebetulan’ … ada HIKMAH disebaliknya.. Dia berkata .. AKU tidak akan membiarkan kamu dicobai melebihi kekuatan kamu……..’ Semuanya dari kita saja!

  3. aciss says:

    Amen…Mula kan la Sinar Hidup baru mu…”SEPERTI YANG KAU INGINI”

  4. gidong says:

    aikssss melow2 lah plak korang ni huhuhuhu … tengkiu tengkiu

    Aciss PEMBETULAN : “seperti yang DIA inginkan” hehe

  5. bobby says:

    nah…sepa suruh..damam pun pi minum….alallalala

  6. gidong says:

    bobby mana ada minum, urang nda minum lah iskkkk ko ni bah …..

  7. aciss says:

    Gidong, minum air banyak ahh….jgn minum tu minuman yg…ber TuTTTTTT

  8. grace says:

    Tuhan menjaga ko sentiasa

  9. Bambangan says:

    Adus, lama inda melawat ko ni, tetiba pula sakit… emmm sia betul2 minta maaflah kalau malam tu ko memang sakit pula. Tak tau langsung ko deman. Minta maaf D. Tapi time ko baca ni pun kira dah ok bah kan deman ko? Harap2 dah. Emm best lagu Amazing Grace ni. Khas buat kesihatan ko…. dengar lah… Tuhan Memberkati

Leave a Reply

