SLOW FADE – Casting Crowns

Saya sangat menyukai lagu ni dimana penghujungnya diselitkan nyanyian solo kanak2, ini mengingatkan saya masa kanak-kanak dimana kami di kampung selalu nyanyi lagu ni dlm versi melayu yang berbunyi :

Hati hati gunakan mulut mu
Hati hati gunakan tangan mu
hati hati gunakan kaki mu
Kerna BAPA di Sorga melihat kebawa
Hati hati gunakan ( mulut-tangan-kaki ) mu

Bila saya dengar lagu ni dlm lagu Casting Crowns ( ccm band ) saya terus teringat kembali masa2 tersebut, kalau saja boleh kembali pada masa lampau dan memperbaiki apa yang telah saya lakukan dan lebih berhati hati dengan apa yang telah lakukan dengan MULUT ( tuturkata ) TANGAN ( utk perkara yg baik ) KAKI ( melangkah ke mana ) pasti hidup saya adalah jauh lebih baik dari sekrang, bukannya saya menyesal dgn apa yg berlaku dlm hidup saya tetapi AT LEAST mungkin ada beberapa “hal” dalam hidup saya sekarang yang “tidak” berlaku dan “tidak” saya lalui … namun itulah hidup, penuh dgn dugaan … “hidup” tidak pernah menjanjikan hanya kebahagian, hanya yg manis tetapi lebih dari itu sengsara dan pahitnya juga adalah sebahagian aduannya yang tidak dapat kita elakkan … dengarkan lagu ni dan biarlah ianya menjadi pemangkin semangat kita utk tetap “memperhati”kan apa yg kita lakukan dgn deria deria yang Tuhan telah berikan kepada kita ….

Walau banyak yang cakap hidup ini tidak adil, hidup ini “suck”, saya tetap akan menghargainya sebagai satu anugerah, hidup ini “tidak” pernah “pilih kasih”, hidup ini tidak pernah “suck” .. semua itu berlaku kerna “pilihan” yang KITA TENTU kan sendiri, hasil dari “tindakan” dan “keputusan” yang kita buat, bermakna kitalah yang mencorakkan samaada hidup kita “adil” “suck” dan sebagainya … dlm keadaan apa sekalipun saya mahu belajar utk bersyukur dan bersyukur tidak kira dalam keadaan apa pun, masa kita disisihkan, tdk d pedulikan, saat seorang kawan yg kita anggap “intim” dgn kita “tikam” belakang kita, saat d mana kita putus asa dan putus harapan apalagi saat kita bahagia, gembira dan di perdulikan … SAYA AKAN TETAP PERTAHAN yang kita semua menjalani kehidupan yang SANGAT ADIL .. kita melalui perjalanan yang sama walaupun bezanya pada geografis dan “keadaan” … kita melalui belok yang sama …. tetap akhirnya kita yg menentukan bagaimana cara kita melaluinya …. saya senantiasa ingatkan diri sendiri utk tidak merungut dan mempersalahkan “hidup” pada saat saat sukar … malah lebih menghargainya kerna memberi satu lagi “subjek” baru dalam kehidupan …. HIDUP ITU INDAH …. HIDUP ITU BERHARGA ….. LIFE’s last name is NOT SUCK !!!

DOWNLOAD SLOW FADE DISINI

castingcrowns_desktop2_1280.jpg

Be careful little eyes what you see
It’s the second glance that ties your hands as darkness pulls the strings
Be careful little feet where you go
For it’s the little feet behind you that are sure to follow

It’s a slow fade when you give yourself away
It’s a slow fade when black and white have turned to gray
Thoughts invade, choices are made, a price will be paid
When you give yourself away
People never crumble in a day
It’s a slow fade, it’s a slow fade

Be careful little ears what you hear
When flattery leads to compromise, the end is always near
Be careful little lips what you say
For empty words and promises lead broken hearts astray

It’s a slow fade when you give yourself away
It’s a slow fade when black and white have turned to gray
Thoughts invade, choices are made, a price will be paid
When you give yourself away
People never crumble in a day

The journey from your mind to your hands
Is shorter than you’re thinking
Be careful if you think you stand
You just might be sinking

It’s a slow fade when you give yourself away
It’s a slow fade when black and white have turned to gray
Thoughts invade, choices are made, a price will be paid
When you give yourself away
People never crumble in a day
Daddies never crumble in a day
Families never crumble in a day

PART KANAK2 NYANYI :
Oh be careful little eyes what see
Oh be careful little eyes what you see
For the Father up above is looking down in love
Oh be careful little eyes what you see

2 Responses to SLOW FADE – Casting Crowns

  1. arteo says:

    memang menyedarkan kalau kanak-kanak yang menyayi lagu lagu macam ni, lebih lebih lagi kerana mereka tu kanak kanak… sya minat juga casting crowns ni, dan favorite sya “who am I”

  2. gidong says:

    saya suka lagu dari album lama dorng yg bertajuk Lifesong dan lagu Praise You in the storm …

Leave a Reply

