Segalanya Milik MU – Mestica

Secara tidak sengaja semasa rehat tennis terbuka Australia dan badminton terbuka Malaysia saya tukar2 cenel ke cenel lain ( sa gatal tangan bila masa iklan haha ) tetiba ter”limpas” cenel lagu lagu nasyid, dan masa tu ada ada kumpulan nasyid sedang nyanyi secara live lagu yang sangat2 bagus dari segi melodi dan liriknya, saya suka lagu ni bukan saja melodinya seakan2 melodi lagu2 hymn d gereja tetapi melodinya juga lebih universal yang menceritakan hal ke Tuhanan tanpa “melabelkan” lirik nya utk mana2 kepercayaan kerana ianya hanya menyampaikan msg dgn cara yang boleh diterima oleh mana2 kepercayaan ( maksud sa tdk utk agama tertentu dgn menyebut mana2 trademark utk sesebuah agama – korang faham lah tu ) …. lalu untuk mengetahuai siapa penyanyinya saya terpaksa menonton rancangan tersebut sampai pada kredit akhir dimana kumpulan penyanyinya di kredit dgn nama Penyanyi Jemputan = kumpulan Mestica .. hehe apa lagi saya terus cari lagunya dan syukur saya sudah mendapatkan lagu SEGALANYA MILIKMU … jadi saya kongsikan buat anda dengar sesama ..

SEGALANYA MILIKMU

klik tajuk utk korang download
Kau yang menciptakan cinta
Dan Kau jua yang menghampar bahagia
Di ribaanMu terhimpun harapan
Impian tulus setiap insan

Kau yang mengutuskan duka
Dan Engkaulah yang mengirimkan hampa
Namun padaMu jua diadukan
Merebahkan keresahan dan tangisan

Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu tiap yang terbaik untukku
Tak semuanya yang ku mahu

Di celah hangat nafas yang terhela
Ada dingin saat menyeru (menyebut) namaMu
Terarah segala ronta rasa
Pada damainya dakapanMu

Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu di segenap ruang rasaku
Telah Kau titipkan kekuatan
Oh Tuhan

8 Responses to Segalanya Milik MU – Mestica

  1. Azhar Ahmad says:

    Ahha, kamu sungguh universal…

  2. bambangan says:

    gidong kalau ko dengar baik2 dia punya second voice last2 tu ada juga disebut.

  3. gidong says:

    itu dlm “intonasi” bahasa ARAB .. makna dari “ayat” tersebut TIDAK LARI dan saya mempertahankannya huahahaha

  4. bambangan says:

    emmm cam ada mirip2 suara c Benn Simon Bukag oh kan.

  5. gidong says:

    huahahaha mangkali lah ….

  6. bambangan says:

    bila baca liriknya nampak sangat tidak pandai bersyukur

    “Dan ku tahu tiap yang terbaik untukku
    Tak semuanya yang ku mahu”

    macam dia tau2 lah pula yang terbaik utk dirinya… dah diberi ambil ja lah. kalau buruk yg diberi pasti ada hikmah disebaliknya, kalay rasa yang best saja, len juga tu kan.

    “Kau yang mengutuskan duka
    Dan Engkaulah yang mengirimkan hampa”

    ony bilang, macam menyalahkan Dia pula….. hehehehhe pandangan je bah ni

  7. gidong says:

    masing2 ada tafsirannya sendiri… bagi saya rangkap pertama yg ko bagi tu, maknanya .. BILA KITA ( MANUSIA ) fikirkan yang ini adalah yg terbaik utk kita tetapi TUHAN mahukan sebaliknya sebab mahukan yg terbaik berlaku dlm hidup kita, dan kadang2 kita terpaksa melepaskan apa yg kita anggap terbaik utk mendapatkan yg lebih baik.

    Maknanya penyanyi menyandarkan semua KEADAAN yg berlaku dlm hidup dia hanya kepada DIA…. suka duka dan kehampaan, bukan saja masa gembira dan masa kita senang.

Leave a Reply

