Binatang saja punya perasaan kasih sayang ….

Lihatlah peristiwa dimana seekor anjing telah dilanggar kereta ini, pasangannya tidak mahu berganjak malah cuba melindunginya, JADI siapa cakap BINATANG tidak punya perasaan, mungkin binatang tidak punya jiwa tetapi mereka tetap punya perasaan sayang ….  dgn keadaan bahaya sekalipun, didalam kesesakan lalu lintas dan ya dianggap tidak penting nyawanya, anjing ini telah “memalukan” “manusia” bahawa mereka lebih mengerti apa itu kasih sayang, mereka tidak perlu berteriak utk memberitahunya cukup utk memberikan “bukti” dari kejadian ini bahawa akhirnya manusia teralpa terhadap orang lain, mementingkan diri sendiri apalagi terhadap binatang seperti keadaan dlm gambar ini … mungkin IKLAN yang sering kita tengo dlm TV yg membuat kata2 KANAK KANAK JUGA MEMAHAMINYA kita panjangkan kepada BINATANG JUGA MEMAHAMINYA ……………….. huhuhuhu mcm sedey plak aku tengo dua ekor anjing ni …

ajing1.jpg

Lihat saja anjing yg idup ini pastinya cuba mengatakan “tolong jangan mati, jangan tinggalkan aku, jangan”

anjing2.jpg

Dia semakin kuat meraung setelah tahu pasangannya tidak bernyawa lagi

anjing3.jpg

Kalau saja dia tahu panggil ambulan, pasti ketika ini dia cuba meminta pertolongan ..

anjing4.jpg

Akhirnya dia hanya mampu membelai pasangannya dan hilang harapan utk dia kembali bangun dan berjalan bersamanya mempertaruhkan nyawa bersama menyeberangi jalan raya … dan ya manusia hanya mampu mengambil gambar2nya tanpa memberi pertolongan , siapa tahu anjing tu masih leh hidup huhuhuhu

pic sa ambi dari blog bobi ….

12 Responses to Binatang saja punya perasaan kasih sayang ….

  1. Jiej says:

    Itu lah bah kan..sedangkan binatang pun tahu erti kasih sayang..kita ni manusia pandai juga lalai..:)

  2. Cik Kordi says:

    Kesiannya tgk anjing ni. Kalau sesapa yg parking keta tu, perhatikan la ada tak kucing atau anjing kat bawah keta. Kalau anda melanggarnya maka anda telah pun membunuh satu nyawa yang tidak berdosa….

  3. xigorx says:

    tulah, ada juga org yg sanggup mau makan anjing…kalau sa tau, sa timbak pakai bakakuk dalam jarak 1 inci..paduli…..huh…

  4. Bilik Senyap says:

    sia paling pantang langgar tayam @ tazam …kasihan durang…sia pena kena hon org d belakang sia sb sia drive pelan2 ..bg way tu anjing yg cacat …punya tersentuh baca ..gidong..tq.anjing ni telah buktikan mereka ada perasaan dr org yg buang @kasi tinggal anak mereka..

  5. gidong says:

    Tu lah pasal … org sanggup buang anak dlm longkang, dlm tong sampah di zaman ni, anjing saja tidak sanggup tinggalkan pasangannya di tengah2 jalan raya yang membahayakan nyawanya sendiri … itu lah bukti bahawa tamadun manusia telah rosak ( walaupun bukan semua ) dan binatang memberikan kita pengajaran utk itu …

  6. rizal says:

    Wahaha… kesian sama anjing yg dilanggar tapi yg peliknya, orang2 semua mau ambil gambar saja, kenapa tidak tolong? Tinguk saja kah.. cakap kasian teda putus2 tapi bergerak menolong teda mau. wakakaka….

  7. gidong says:

    Rizal kalau ko ada pun, ko memang tidak p tolong juga kan ? hampehs

  8. Bilik Senyap says:

    fyi… kebanyakan binatang yg cedera & kesakitan akan brhati2@mngigit..n akan pertahankan diri dr disentuh org atau makhluk lain,sb durang ingat tu 1 ancaman.. so paling bagus, tutup bahagian mata@ kepala terutama mulutnya..langkah paling bijak ialah panggil ja pihak tertentu yg blh timbak bius tu haiwan…barulah korang blh rawat@bt kebajikan…cuma rawatan utk haiwan ni adakala trlampau mahal brbanding rawatan utk manusia..ahakss

  9. Aziya says:

    Ah… teramat sedih sekali lihat gambar2 tue…

  10. Evelyne P says:

    Aduhh.. Kenapa cuma difoto sih????? DITOLONG DONG ANJINGNYA, KASIHAN TAU GAK.. Manusia2 bodoh.. Manusia aneh..

  11. lanshaari says:

    kesian aku bace entry nie..
    bro..mintak kebenaran copy post nie..
    nak letak dalam blog aku
    tengkiu

  12. lusi says:

    kasian anjingnya gk ada yg nolongin,,siapa tau memang masih bisa dtolong…T_T

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: