Esok 1 DIS 07 – sebulan lagi ke Jan 2008 …

Esok sudah 1 Disember 2007, bermakna tinggal sebulan lagi kita berada pada tahun 2007, saya rewind balik ingatan saya sebentar ke 1 Januari 2007, bermula dgn mengharapkan tahun ini menjadi tahun “terbaik” ( semestinya setiap dari kita mengharapkan yg “terbaik” di setiap tahun berbanding tahun2 sebelumnya ) …. dan apa yang berlaku sepanjang 12 bulan tahun ini dlm hidup saya ? tidak banyak …. kerja, pindah tempat kerja ( at least saya dpt beli rumah sendiri dgn alasan pindah tempat kerja sebab saya TIDAK mungkin beli rumah di kawasan sejauh Sepangar TANPA perpindahan pejabat, tdk masuk akal utk beli rumah sejauh itu dari ibukota ) … kehidupan hujung minggu yang boring, apa lagi masa adik saya pergi ke Jepun kerja… nak lawan PS2 pun tiada , benar2 melalui satu putaran hidup pagi pergi kerja mlm nya tv tido … tapi melalui 6 bulan terakhir, saya banyak belajar dari sudut pandang kehidupan orang lain, mempunyai teman yang bole kita duduk bersama, tanpa segan mengatakan ada “bilas” dimata kamu, punya buruk muka ko, dan teman yang bole menerima keterlanjuran bahasa2 yang sadis spt syalll, budu etc … kenapa saya mengatakan semua tu ? kaitannya kadang2 kita tdk sangka apa yg bakal berlaku dl idup kita, siapa yang datang kepada kita ? bole jadi teman “bermotif” atau sekadar ya jenis manusia yang “ya keluar sajalah lagipun saya tdk buat apa2 hari ini” atau jenis manusia “dia sebahagian dari rasa gembira yg saya ada” ……

Dan telah berulang kali dan kali ini pun juga saya kena mengatakannya HARGAI semua itu …. dari pengalaman2 ini SAYA PERCAYA ADA HAL HAL YANG BERADA DILUAR KAWALAN KITA, DIMANA HANYA TUHAN YANG BOLEH MENENTUKANNYA DAN MEMILIHNYA UNTUK KITA ….. selebihnya DIA mahu kita belajar dan terus belajar bahawa hidup adalah utk di hargai … bkn saja diri kita tetapi mereka yang rapat dgn kita TANPA rasa was was dgn kita ketika dia mungkin ke tandas sebentar dan meberi kepercayaan meninggalkan hp or wallet pd kita ( ini hanya cth bagaimana RASA PERCAYA itu penting utk menjadi rapat dgn seseorang, bkn bermakna kita tdk berhati2 tp ada masanya keadaan akan membuktikan level mana kita berada semasa di kalangan mereka2 yg kita rapat, saya sendiri saja tdk mungkin meninggalkan benda2 tersebut pd sesiapa atas alasan sendiri huahahaha hanya cth ) jadi sampai masa ini 1 DIS saya masih bersyukur dan tidak menyesali dgn siapa saya bersahabat seperti yang berlaku sekarang sebab dari pengalaman ini saya belajar apa itu “hukum” kehidupan, apa itu “sains kehidupan”, apa itu “matematik kehidupan. Dan saya mahu terus berlajar hal hal tersebut sehingga saya mengetahui hukum2 kehidupan pada peringkat 60% …. Dengarkan lagu di bawah ini yang bertajuk LOST dari Micheal Buble ( single terbarunya ) … YOU ARE NOT ALONE … YOU’RE NOT LOST … itulah perjalanan hidup saya sepanjang tahun ini, hanya antara saya, kerja dan sahabat…… dan semestinya ada DIA ….

pa270150.jpg

LOST – download micheal buble

I can’t believe it’s over
I watched the whole thing fall
And I never saw the right man was on the wall
If I don’t land
Days were slipping past
That the good things never last
That you were crying

Summer turned to winter
And the snow it turned to rain
And the rain turned into tears upon your face
I hardly recognized the girl you are today
And god I hope it’s not too late
It’s not too late

‘Cause you are not alone
I’m always there with you
And we’ll get lost together
Till the light comes pouring through
‘Cause when you feel like you’re done
And the darkness has won
Babe, you’re not lost
When your worlds crashing down
And you can’t bear to fall
I said, babe, you’re not lost

Life can show no mercy
It can tear your soul apart
It can make you feel like you’ve gone crazy
But you’re not
Things have seem to changed
There’s one thing that’s still the same
In my heart you have remained
And we can fly fly fly away

‘Cause you are not alone
And I am there with you
And we’ll get lost together
Till the light comes pouring through
‘Cause when you feel like you’re done
And the darkness has won
Babe, you’re not lost
When the worlds crashing down
And you can not bear to crawl

2 Responses to Esok 1 DIS 07 – sebulan lagi ke Jan 2008 …

  1. Azhar Ahmad says:

    Ahahahaha, Micheal Buble… Penyanyi Kesayangan sa…

    Hummm, serasa entri ini untuk sa… Hummm

  2. Original says:

    Selain teman2 dan semestinya DIA, ada satu kumpulan manusia yang mau mengikuti perkembangan kehidupan kita … itulah ‘keluarga’..???

Leave a comment